سقوط آزاد بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تداوم روند کاهش قیمت ها در بازار آهن سبب گشته است تا کف قیمت آهن آلات برای مصرف کنندگان نامعلوم باشد و هر کدام نرخی پایه ی دلخواهی را به عنوان پایان این روند اعلام کنند؛ البته سایر بازارها نیز متاثر از این سیر نزولی در انتظار کاهش قیمت ها می باشند.

نکته جالب توجه در مسیری که بازار آهن طی ماه های اخیر پیموده، افزایش قیمت هایی می باشد که برای آن از هیچ علتی دریغ نشده است و فعالان این  بازار کاهش روند ساخت و ساز را  توجیهی برای  کاهش حجم تولید توسط تولیدکنندگان می دانند که امر سبب گشته رشد قیمت‌ها را در چند ماه گذشته در بهای آهن آلات مصرفی  مشاهده کنیم البته نوسانات نرخ دلار هم از دلایل اصلی افزایش قیمت آهن بود.

در چند روز اخیر که قیمت ارز و طلا به شدت افول کرده است اما  تمامی بازار هایی که تاکنون خود را وابسته به نرخ ارز و بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی می دانستند هم چنان در سکوت معناداری فرورفته اند و حاضر به کاهش قیمت آنطور که انتظار جامعه باشد، نیستند و حرکت لاک پشتی را برای برگشت از مسیر صعودی قیمت ها طی می کنند.

کارشناسان معتقدند که مقاومت در برابر سیر نزولی قیمت ها نمی تواند پایدار بماند و به زودی تمامی آنان که مانعی در مسیر بازگشت قیمت ها بوده اند می بایست تسلیم شوند. چرا که بازار بیش از این کشش نداشته و شواهد نیز حاکی بر این امر می باشد.

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به تدابیر بانک مرکزی، بازار ارز به صورت هدفمند روند کاهشی را در حال پیمودن است اما نکته بسیار مهم، تقاضای وارده به بازار از سمت صنایع عمده برای آهن آلات می باشد چراکه مصرف کننده خرد تقریبا سهم ۲۰ تا ۳۰ درصدی از کل تقاضا موثر در بازار را داشته است و اگر چه می تواند بازار را به سمت افزایش تقاضا تحریک کند اما نقش مهمتر و اصلی را مصرف کننده عمده بازی می کند.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: